Naujienos

2017-11-03 04:11:53

Uždavinys verslui: įvertinti rajono specializaciją ir rūpintis jaunimu

Prieš savaitę Joniškio turizmo ir verslo informacijos centre vyko apskrito stalo diskusija tema „Ekonominė regionų specializacija – Šiaulių regiono siekis tapti lyderiu“. Diskusijoje dalyvavo Joniškio verslininkų asociacijos, Joniškio verslo ir informacijos centro bei Šiaulių pramonininkų asociacijos atstovai, o taip pat Joniškio savivaldybės vadovai. Apie ką gi buvo kalbama šioje diskusijoje?

Pasak Joniškio verslininkų asociacijos pirmininkės Audronės Budreckienės, buvo paliestos kelios temos. Pirmiausia pabandyta nusakyti, kuo Šiaulių regionas išsiskiria verslo požiūriu iš kitų regionų. Kalbant apie Joniškio rajoną, akcentuota, kad čia yra geros ir derlingos žemės, tad išauginamas gausus ir aukštos kokybės derlius, kuris yra ne tik vertinga žaliava maisto pramonei, bet ir leidžia turėti  kokybiškus pašarus. Neatsitiktinai rajone pirmaujančias pozicijas užima maisto pramonės įmonės, kurios ir Lietuvoje turi gerą vardą  – tai ŽŪB „Delikatesas“, Žagarės pieninė Skaistgiryje, UAB „Miltinuko receptas“, UAB „Joniškio duona“, tauriuosius elnius auginantis UAB „Audruvis“, Bariūnų ŽŪB perdirbimo cechas. UAB „Baltmėsa“ didmena prekiauja mėsos produktais.

Mūsų rajone išsiskiria dar dvi įmonės, valdomos ne joniškiečių – UAB „Joniškio grūdai“ yra didžiausia LITAGROS grupės gamybinė įmonė, kurioje gaminami kokybiški pašarai, ir danų UAB „IDAVANG Kepaliai“, auginanti kiaules. Jau seniai Lietuvos ribas peržengė „Šiaurės vilkas“, užsiimantis tarptautiniais pervežimais ir prekyba grūdais. Ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje žinoma UAB „Joniškio baldai“. Nors didelėmis investicijomis rajonas ir negali pasigirti, bet siekdamos glaudžiau bendradarbiauti su rajono žemdirbiais trys Lietuvos įmonės rajone  investavo į gamybinius objektus – elevatorius, trąšų sandėlius. Ir tuo pačiu sukūrė papildomas darbo vietas joniškiečiams.

O ką daryti smulkiam verslui Joniškyje? Parduotuvių, regis, čia netrūksta, maitinimo įstaigų irgi pakanka, paslaugų sfera, atrodo, neatsilieka nuo poreikio. Joniškio verslininkų asociacijos pirmininkė Audronė Budreckienė sako, kad apskrito stalo diskusijoje atkreiptas dėmesys į nišinius verslus. Reikėtų geriau pasidairyti po Lietuvos rinką, įvertinti, kokias naujas idėjas būtų galima perimti ir pritaikyti mūsų rajone. Galbūt kai ką nusižiūrėti iš tolimo ar artimo užsienio reikėtų. Pagaliau ir mes patys juk esam kūrybingi. Tą patvirtina ir pernai Joniškio verslininkų asociacijos kartu  su Joniškio turizmo ir verslo informacijos centru  organizuotas jaunimui Joniškio krašto verslo idėjų konkursas. Prizinį fondą šiam konkursui įsteigė Joniškio verslininkų asociacija, o jo vertė buvo net 1000 eurų! Tačiau svarbiausia ne tai. Svarbiausia, kad buvo sulaukta įdomių idėjų. Audronė Budreckienė sako, kad jai įsiminė tokios inovatyvios įdėjos kaip dronų pritaikymas žemės ūkyje, taip pat  šunų kirpyklos ar moliūgų džiovinimo ir pakavimo galimybės. 

Apskrito stalo diskusijoje daug dėmesio skirta jaunimui, kuris bėga ne tik į užsienį, bet ir Lietuvos didmiesčius, t.y. ten, kur mato geresnes perspektyvas. Todėl tuštėjantiems regionams kaip niekada reikia skatinti jaunus žmones pasilikti tėvų žemėje. Joniškio verslininkų asociacijos pirmininkės Audronės Budreckienės teigimu, asociacija ir toliau sieks glaudaus bendradarbiavimo su jaunimu. Lapkričio pabaigoje asociacija švęs savo dvidešimties metų jubiliejų. Ta proga numatyta nemažai įvairių renginių. Tame tarpe ir verslo savaitė su Joniškio jaunimu. Vyks ne tik susitikimai, bet ir vėl bus organizuotas geriausių verslo idėjų konkursas, kurio prizinis  fondas  – 200 eurų.

– O kaip rajono verslininkai sutaria su rajono vadovais? – klausiu.

– Gerai, – sako Audronė Budreckienė. – Asociacija visada randa bendrą kalbą su savivaldybės vadovybe, jaučia įsiklausymą į argumentuotus verslininkų prašymus. Antai  prieš porą metų mūsų prašymu Savivaldybė pasiekė, kad nebūtų uždarytas Joniškio turizmo ir verslo informacijos centras. Kažin ar būtų įmanoma šiandien rajono verslininkams, ypač smulkiems, pabendrauti su  Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentu Robertu Dargiu ar Šiaulių pramonininkų asociacijos prezidentu Alvydu Stulpinu, jei ne Turizmo ir verslo informacijos centras. Vienas dalykas, kai verslininkai pavieniui į svečius kviečiasi žymius žmones į savo įmones, ir visai kas kita, kai tuos žmones  gali pakviesti  verslo bendruomenė į tam tikslui  skirtas patalpas, t.y. į Turizmo ir verslo informacijos centrą. Tuo pačiu reikia pasidžiaugti, kad  Turizmo ir verslo informacijos centrui ėmėsi vadovauti  Jurgita Bučinskienė, kuri per palyginti trumpą laiką subūrė darnų ir kūrybingą kolektyvą, sugebantį Joniškio rajone  išjudinti vietinį turizmą ir  vystyti daug kitų naudingų bei praktiškų veiklų. Grįžtant prie Savivaldybės, reikėtų pasakyti, kad smulkaus ir vidutinio verslo atstovus ji visada paremia vykstant į didžiausią Šiaulių regiono Verslo ir pasiekimų parodą, taip pat  skatina įmones vienkartinėmis išmokomis iš kaimo, smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos įgyvendinant projektus ar panašiai.

 Pranas Raščius

www.manojoniskis.lt